اطلاعات و سرگرمی
ادیسون آرانتس دوناسیمنتو (به پرتغالی(Edison Arantes do Nascimento) ملقب به پله (Pelé) (زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰ در ترس کوراسائویس) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل است. پله را بسیاری از کارشناسان خبره فوتبال جهان برترین و بزرگترین فوتبالیست تاریخ جهان می نامند . پله در دوران بازیکنی خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری را شکست (از جمله اولین بازیکنی که ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند). در واقع لقب پله در دنیا "The King of Football" سلطان فوتبال و در جایی دیگر هم به "The King Pelé" یا سلطان پله معروف میباشد . از القاب او می توان «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) را هم نام برد. او عموماً به عنوان بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ جهان شناخته می‌شود.
این تهران بزرگ هم برای خودش حکایاتی دارد که بسیار جالب است. آنگونه که پیداست مردم این ابرشهر کنونی، علاقه زیادی به زندگی زیرزمینی داشته اند و اکثر خانه ها چندین متر در زیرزمین واقع بوده. شاید برای جبران گذشته باشد که تهرانی های امروزدوست دارند در بالاترین نقطه شهر زندگی کنند و شاید روح اسلافشان این دستور پنهان را به آنها می دهد. البته این زیرزمین نشینی دلایل متعددی داشته که بدون هیچ شکی باید گفت که نشان از هوش مردمان ساکن آن زمان تهران دارد. یاقوت حموی در کتاب معجم البلدان هم به گونه ای به این مساله اشاره می کند و ترس تهرانی ها از دشمنان را دلیل زیرزمین نشینی می داند. ظاهراً پنهان شدن تهرانی ها از چشم دشمنان، خودش یک فن جنگی محسوب می شد، چون محل اختفای آنها به هیچ وجه توسط دشمنان قابل شناسائی نبوده و تمامی دشمنان با صرف چندین روز یا چندین هفته از عمر خود، بدون گرفتن هیچ نتیجه ای از همان راه آمده دفع شر می کرده اند. آنگونه که پیداست تهرانی ها در دادن خسارت و غنیمت به دشمن، هرگز نم پس نمی داده اند و با استفاده از تکنیک اختفا، معاندان را دست به سر می کرده اند. آنگونه که پیداست شیوه خانه سازی مخفی فقط و فقط مخصوص تهرانی ها بوده و اکثر قریه های اطراف از این موهبت بی نصیب بوده اند. یکی دیگر از نکات جالب توجه در این باره این است که تهرانی های آن زمان هرگز اهل درگیری و خونریزی نبوده اند و تمامی هنرشان در مقابل دشمن، پنهان کردن خود در لایه های زیرزمینی بوده که البته با کمبود امکانات و افراد آن زمان ستودنی است.
غلامرضا تختی در روز پنجم شهریور ماه 1309 در خانواده ای متوسط و مذهبی در محله خانی آباد تهران به دنیا آمد."رجب خان"- پدر تختی- غیر از وی دو پسر و دو دختر دیگر نیز داشت که همه آنها از غلامرضا بزرگتر بودند."حاج قلی"، پدر بزرگ غلامرضا ، فروشنده خواروبار بود. از قول رجب خان، تعریف می کنند که حاج قلی در دکانش بر روی تخت بلندی می نشست و به همین سبب در میان اهالی خانی آباد به حاج قلی تختی شهرت یافته بود. همین نام بعدها به خانواده های رجب خان منتقل شد و به " نام خانوادگی" تبدیل شد.
معرفی برترین بازیکنان تاریخ فوتبال که صاحب توپ طلایی اروپا و مرد سال جهان شدند . بهترین بازیکنان ادوار مختلف اروپا به شرح زیر است:
کریستیانو رونالدو (دوس سانتوس آویرا) متولد پنجم فوریه سال 1985 که بیشتر با نام (کریستیانو رونالدو) معروف می‌باشد، فوتبالیست پرتغالی در رده حرفه‌ای است که در تیم‌های (منچستریونایتد) و (ملی پرتغال) بازی می‌کند. او یکی از بهترین بازیکنان دنیا و یکی از بهترین استعدادهای امروز فوتبال است. کریستیانو رونالدو در شهر (فانچال) در منطقه (مادیرا) در کشور پرتغال به دنیا آمد. مادر (ماریا دولورس داس آویرا) و پدرش (خوزه دینیس آویرا) بود. او یک برادر به نام (هوگو) و دو خواهر به نام‌های (الما) و (کاتیا) دارد.
زین الدین یزید زیدان (متولد 23 ژوئن 1972 در مارسی) ملقب به زیزو فوتبالیست سابق و حرفه ای فرانسه است که اصلیتی الجزایری دارد . این ستاره با تیم ملی فرانسه در سال 1998 قهرمان جهان و یورو 2000 شد و همچنین در سال 2006 به توپ طلای جام جهانی رسید و در فینال پس از درگیری با مارکو ماتراتزی از زمین اخراج شد . او در 4 باشگاه اروپا بازی کرده است که در این میان نامهای یوونتوس و رئال مادرید دیده می شود که با آنها لالیگا و سری آ را برده است . او در فینال چمپیونزلیگ 2002 گل پیروزی بخش رئال مادرید را به ثمر رساند و جزء دو بازیکنی است که سه بار عنوان برترین یازیکن سال جهان را کسب کرده است (دیگری رونالدو است) و سه بار دیگر هم جزء سه بازیکن برتر سال بوده است و در سال 1998 برترین بازیکن سال اروپا شده است . در سال 2004 مردم او را به عنوان برترین بازیکن نیم قرن اخیر اروپا برگزیدند و همچنین توسط په له به عنوان یکی از 125 بازیکن برتر تاریخ جهان انتخاب شده است .
با ورود سرمایه به فوتبال، این ورزش به‌خصوص در دهه ۹۰ شاهد ورود ثروتمندانی بود که با خرید تیم‌های بزرگ علاوه بر نشان دادن قدرت خود، با بالا رفتن از پله‌های عامه‌پسندی فوتبال و بهره‌گیری از احساسات بی‌پرده هواداران، به بالاترین مدارج سیاسی تکیه زدند. در گذشته نزدیک، تاپی، برلوسکونی و... نمونه بارز این مثال بودند، هم‌اکنون نیز شخصی چون آبراموویچ پیشتاز سرمایه‌داران صاحب تیم در عصر جدید است.
رافائل نادال پاریرا ملقب به رافا نادال که دیگه نام آخرشو تو مسابقات صدا نمیزنن(منظور همون پاریراس!!) در روز سوم ماه جون سال ۱۹۸۶ در شهری کوچک که بیشتر با نام دهکده ی ماناکور هست در شهر مایورکا ی اسپانیا بدنیا اومد. دارنده ی رکورد طولانی ترین زمان بی شکستی در کل تاریخ دنیای تنیس که از سال ۱۹۶۸ تا بحال بطور حرفه ای دنبال میشود میباشد که از ماه آوریل ۲۰۰۵ و با قهرمانی در مسابقات مسترز مونته کارلو شروع شد و تا ماه گذشته و مسابقه ی فینال مسترز هامبورگ که به راجر فدرر مرد شماره ی یک جهان باخت ادامه داشت که به عدد ۸۱ برد پیاپی رسید!
متولد 9 نوامبر 1974 در شهر کونگلیانوی ایتالیاست . در دیریبل کردن و حرکات خارق العاده مهارتی شگرفت دارد و در هر پستی که نیاز باشه استعداد بازی کردن داره حتی دروازه !فوتبال رو از درون دروازه شروع کرد چون ماردش معتقد بود که اگر در پستی به غیر از دروازه بازی کند زخمی می شود!!! اما برادرش مادرش رو متقاعد ساخت که الکس متعلق به حمله است و او ذاتا یک گلزن هست و همین شد که او از دروازه به حمله رسید .فوتبال حرفه ای خودش رو از پادووا شروع کرد و 2 سال در این تیم بازی کرد و در 14 بای که انجام داد توانست 1 گل بزند و البته مزدیک 4 پاس گل بدهد اما چیزی که مدیرانیوونتوس رو وسوسه به خرید الکس میکرد تکنیک و حرکات بی نظیر این بازیکنبود و او در سال 1994/1993 به یوونتوس اومد و دوران جدیدی رو آغاز کرد.
بی شک راجر فدرر یکی از ستاره های درخشان ورزش تنیس است، ورزشی که همواره علاقه مندان زیادی داشته و تورنمنتهای هیجان انگیزی را رقم میزند . این مهره آس تنیس متولد 1981 بازل سوئیس (Basel, Switzerland) است و تنیس را از سن 8 سالگی آغاز کرده. هنگامی که 10 ساله بود همه مردم شهر بازل با هیجان از بازی خوب او در زمین تنیس حرف میزدند، هنگامی که سایر هم سن و سالهای خودش را با ضربات دیدنی راکت شکست می داد حریفانش را در آغوش می گرفت و با آنها همدردی میکرد. در سن 13 سالگی زادگاهش را برای تحصیل در آکادمی حرفه ای تنیس سوییس ترک کرد، اما تا سن 16 سالگی درگیر مصدومیت های عجیب و غریب بود.
گارینشا در بوتافوگو نیمکت نشین بود و در یکی از بازیها که یکی از بازیکنهای تیمش مصدوم شد مربی مجبور شد گارینشارو وارد بازی کنه و از اون به بعد بود که داستان گارینشا شروع شد... مهارت گارینشا در دریبل زدن و تکروی بود... یکی از عجیبترین فوتبالیستهای جهان گارینشا بود
علی دایی تقریبآ به تمام تیمهایی که باهاشون بازی کرده گل زده... اما یک آمار عجیب درباره بهترین گلزن جهان وجود داره و علی دایی یک رکورد عجیب در دربی های پایتخت داره... علی دایی اینجا هم رکورد می زند، اما وارونه!!!
تولد:۲۲ نوامبر ،۱۹۲۹ وفات:۱۹۹۰ محل تولد:مسکو- شوروى سابق باشگاهها:دینامو مسکو (۱۹۷۰-۱۹۵۰) مهمترین افتخارات:قهرمان جام ملت هاى اروپا ،۱۹۶۰ مقام چهارم جام جهانى ،۱۹۶۶ مدال طلاى المپیک ،۱۹۵۶ برترین دروازه بان جهان در قرن بیستم، مرد سال فوتبال اروپا ،۱۹۶۳ قهرمان لیگ شوروى ،۱۹۵۴ ،۱۹۵۵ ،۱۹۵۷ ۱۹۵۹ و ۱۹۶۳ تیم ملى شوروى: ۷۵ بازى حضور در جام جهانى۴: دوره ( ،۱۹۵۸ ،۱۹۶۲ ،۱۹۶۶ ۱۹۷۰)- ۱۲ بازى عنکبوت سیاه لقبى بود که به دروازه بان افسانه اى شوروى داده بودند.
تولد: ۲۱ خرداد ۱۳۵۵ شهر ری، چشمه علی نام دیگر: هادی ساعی بنه‌کهل زمینه فعالیت: تکواندو ملیت: ایرانی سال‌های فعالیت: ۱۳۸۷ - ۱۳۶۲ محل زندگی: تهران مذهب: شیعه
هر یک از بازیکنان بزرگ گذشته و استادان بزرگ پیشگام امروز، راه و روش خاص خود را براى دستیابى به تکنیک و روانشناسى شطرنج داشته و دارند.بعضى از آنها قصد دارند حوادث را کنترل و احتمال زیان و ضرر را کاهش دهند. بعضى دیگر سعى میکنند بازى را بدست حوادث بسپارند و با ایجاد شرایط بهتر و استفاده از قوه تشخیص خود، وضعیت را محاسبه و براى ادامه بازى تصمیم بگیرند. بعضى شان خالصانه علاقمند به بازى و مکانیزم هاى آن هستند، بعضى دیگر به دفعات زیادى ببازى مىپردازند. یک روش معتبر براى پیشرفت در شطرنج، انتخاب یکى از استادان بزرگ و اجرا و مطالعه تعداد زیادى از بازیهاى اوست.سعى کنید از او بعنوان یک مدل براى روش بازى خود و تاکتیکهاى شطرنجى تان استفاده کنید. در این بخش نگاهى داریم به تعدادى از قهرمانان گذشته و حال و خصوصیات و نکات جالب توجه زندگى شطرنجى شان را مورد کنکاش قرار مىدهیم.
ماریو خورخه لوبو زاگالو 9 آگوست 1931 در برزیل به دنیا آمد. وی اصلیتی لبنانی دارد. ماریو زاگالو یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال دنیا و یکی از اسطوره‌های فوتبال برزیل است. این مربی سابق که از سوی بازیکنانش به نام پروفسور خوانده می‌شود،‌ در سه جام از پنج جام جهانی‌ای که برزیل در آنها قهرمان شده، به عنوان بازیکن و مربی حضور داشته است. او را به دلیل تفکرات تاکتیکی‌اش،‌ ال لوبو (گرگ) می‌نامند.
این روزها اکثریت قریب به اتفاق آدم‌ها تحت استرس هستند و گاهی با عصبانیت، گاهی با دوش آب سرد و گاهی هم با خوردن زیاد غذا، با استرس‌شان مقابله می‌کنند. اما روشی که از همه بی‌خطرتر و سالم‌تر است، ورزش کردن است؛ به خصوص نوع خاصی از حرکات ورزشی که حرکات کششی است. دراین مقاله با 9 حرکت کششی که برای کاهش استرس مفیدند، آشنا می‌شویم.
اولین خصوصیت یک ورزشکار مسلمان، ایمان و تقوای اوست. نیرومند بودن به تنهایی از نظر اسلام ارزشی ندارد. آن چه معیار ارزش است، تقوا است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "انّ اکرمکم عندالله اتقیلکم؛ گرامی ترین شما نزد خدا، پرهیزکارترین شماست." البته انسان پرهیزکار و با ایمان، هر چه قوی تر و نیرومندتر باشد، بهتر است، اما قوی بودن به تنهایی کافی نبوده و ملاک ارزش نخواهد بود؛ از این رو در حدیث نبوی می خوانیم:
از نظر دین و عقل، قوی بودن، از ضعیف بودن بهتر است و خود نوعی کمال به حساب می آید؛ و بدین روی به مواردی متعددی در قرآن بر می خوریم که در آن، خداوند متعال خود را به صفت "قوی بودن" متّصف فرموده است. اکنون برآنیم که از زوایه دیگری به این مساله نگریسته، ضمن برداشت هایی اخلاقی و آموزنده، نقاط مثبت و منفی "قوی بودن" را مورد بررسی قرار دهیم:
مرحوم شهید مطهری بحث جالب و دقیقی دارد، تحت عنوان "پرورش تن و تن پروری"، که طرح آن در این جا خالی از لطف نیست. وی در کتاب انسان در قرآن، چنین می نویسد: "اسلام و "تن پروری" به معنای "نفس پروری" و شهوت پرستی را شدیداً محکوم کرده است، اما پرورش بدن به معنای مراقبت و حفظ سلامت و بهداشت را از واجبات شمرده است و هر نوع عملی را که برای بدن زیان بخش باشد، حرام شمرده است. اسلام آن جا که یک امر واجب (مانند روزه) احیاناً برای بدن مضر تشخیص داده شود، تکلیف آن را ساقط می کند، بلکه چنین روزه ای را حرام می داند؛ هر اعتیادی که برای بدن مضر باشد، از نظر اسلام حرام است. آداب و سنن بسیاری در اسلام به خاطر بهداشت و سلامت بدن وضع شده است.
در آیین مقدس اسلام، بر خلاف بسیاری از آیین های دیگر، بدن آدمی مورد تحقیر نیست. اسلام بدن انسان را چیزی بی ارزش نمی شمارد، زیرا بدن انسان ابزار تکامل روح است. تحقیر بدن، در حکم تحقیر شخصیت آدمی است و کسی که مرتکب این عمل شود، مستوجب کیفر و قصاص است.
سئوالی که این روزها بیش از هر زمان دیگری شنیده می شود . متخصصین ورزشی در جواب این نکته را ذکر می کنند که اگر بخواهید شکمی صاف داشته باشید باید روی آن کار کنید . شکم لاغر نیازمند ترکیبی از تغذیه خوب ، سلامت قلب و عروق و ورزشهای شکمی می باشد . کسانیکه این سه را ترکیب کنند بهترین نتایج را خواهند گرفت .
امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند. برخی از مردم، ورزشکار حرفه ای اند و گروهی ورزشکار آماتور. گروهی طرفدار و علاقه مند به ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایش های ورزشی بوده، وعده ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می گذرانند.
قرآن، کتاب آسمانی اسلام، بزرگ ترین سرمشق و راه گشای زندگی انسان ها در همه شوون و امور، تا روز قیامت است. در این کتاب بزرگ و بی نقص- که کلام خالق انسان و تمام هستی می باشد- آیاتی وجود دارد که به گونه ای بر اهمیت ورزش و نیرومند سازی جسم در کنار تقویت روح و بعد عملی دلالت دارد. ما در این جا به برخی از این آیات- در حد وسع کتاب- اشاره می کنیم، باشد که راه گشای ورزش کاران، ورزش دوستان و سایر اقشار جامعه مومن و مسلمان ما باشد، ان شاء الله.
ورزش برای کودکان، فوق العاده ضروری و لازم است. کودکان به طور طبیعی و فطری به ورزش، بازی و تحرّک علاقه نشان می دهند و این بازی و تحرک برای رشد و نموّ نسوج بدنشان لازم بوده و شرط زنده ماندنشان می باشد. نیاز به تحرک و بازی- که چیزی جز ورزش نیست- اختصاصی به بچه انسان ها نداشته، بلکه در سایر حیوانات نیز محسوس است. شهید دکتر پاک نژاد در کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر به همین نکته اشاره کرده و می نویسد:
• بدن انسان از 60 تا 65 درصد آب تشکیل شده است . • ماده سازنده هاهیچه ها ، غضروف های بین دنده ای می باشد . • ماده حل کننده و انتقال دهنده برای مواد غذایی است . • تنظیم کننده میزان حرارت بدن می باشد . • تشکیل دهنده مایعات بدن می باشد (خون ، آنزیم و هورمونها) • برای اجرای مطلوب عملکرد اعضای بدن ، مهم به شمار می آید . بنابراین مشخص است که مصرف کافی آب تا چه اندازه برای حفظ سلامتی و شادابی اهمیت دارد.
انزو بیرزوت د رتاریخ 26 سپتامبر سال 1927 در آیلو دل فریولی در حومه شهر اودینزه ایتالیا به دنیا آمد. دورانی که انزو بیرزوت به عنوان بازیکن مشغول فعالیت بود،‌ به اندازه دوران مربیگری‌اش موفقیت‌آمیز نبود. او از سال 1946 بازیکن حرفه‌ای فوتبال شد و ابتدا در سری B بازی کرد. پس از آن در سری A به عنوان هافبک دفاعی برای اینتر میلان و یوونتوس تورین به میدان رفت. سال 1955 فقط برای یک بار برای تیم ملی ایتالیا بازی کرد.
رود گولیت در تاریخ اول سپتامبر سال 1962 در آمستردام هلند به دنیا آمد. مادر گولیت، ریا دیل هلندی و پدرش، جرج گولیت از سورینام بودند. پدر او در تیم ملی فوتبال سورینام بازی می‌کرد. از آنجایی که پدر او خانواده دیگری هم داشت، او نزد مادر و پدربزرگش زندگی می‌کرد. نام رسمی وی هم رود دیل است. وقتی 16 ساله بود و زمانی که اولین قرارداد حرفه‌ای‌اش را امضاء کرد، نامش را به رود گولیت تغییر داد، چون اعتقاد داشت که این نام برای یک فوتبالیست بزرگ، بهتر به گوش می‌خورد. وی را به خاطر موهای فری و پرپشتش، لاله سیاه می‌نامند.
فابیو کاپلو در 18 ژوئن سال 1946 در سن کانزیان دیسونزو ایتالیا به دنیا آمد. کاپلو در دهه 1970، هنگامی که بازیکن بود در باشگاه یوونتوس تورین و نیز تیم ملی ایتالیا بازی می‌کرد. وی در آن زمان در ایتالیا، بیش از هرچیز به خاطر گلی که به تیم ملی انگلیس زده، و ایتالیا را به اولین پیروزی در ورزشگاه ویمبلی لندن رسانده بود، شهرت پیدا کرده بود. او در مجموع 32 بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایتالیا را به تن کرد و هشت گل نیز برای این تیم زد. وی در جام جهانی 1974 در آلمان نیز حضور داشت که ایتالیا در دور مقدماتی با شکست 1 بر 2 در مقابل لهستان، از دور رقابت‌ها کنار رفت. در آن جام، کاپلو در هر سه بازی تیمش حاضر بود و در مقابل لهستان، تک گل ایتالیا را در دقیقه 85 به ثمر رساند.
یواخیم لو، سوم فوریه سال 1960 در شوناو در شوارتزوالد (جنگل سیاه) آلمان به دنیا آمد. یواخیم لو که او را یوگی خطاب می‌کنند، دوران کورکی و نوجوانی‌اش را در محل تولد خود در شوناو گذراند. پس از اتمام مدرسه ابتدایی به دبیرستان فنی رفت و در ژوئن 1977 آنجا را ترک کرد. در همان زمان، در حالی که ‌در کلیسا به کشیش در هنگام عبادت کمک می‌کرد، در تیم شوناو 1896 هم بازی می‌کرد، تیمی که در آنجا استعداد او کشف شد. قدم بعدی در راه تبدیل شدن به فوتبالیست حرفه‌ای، انتقال به تیم اینتراخت فرایبورگ بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 21 دی 1394 | 19:22 | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.